Az oldal használatához jelentkezz be azonosítóddal!

Az öt legjövedelmezőbb blog

2013. augusztus 09. - 13:51

Ahogy azt néhány hete már leírtuk, az emberek 61 százaléka azért kezd blogolni, hogy pluszjövedelemhez jusson – 81 százalékuk viszont még 100 dollárt sem keres soha az ügyön.

A fennmaradó bloggerek között viszont akadnak olyanok is szép számmal, akik valamire nagyon ráéreznek, és olyan oldalt indítanak, ami idővel millió dolláros vállalkozásá növi ki magát. Íme a legnagyobb halak listája a Metro.co.uk nyomán.

1. The Huffington Post

Arianna Huffington nem egy semmiből jött csodablogger – a Huffington Post megalapítása előtt évtizedekig írt újságoknak, sőt könyve is jelent meg, emellett aktívan politizált, és a neten is elég hamar ismert lett (e téren az első akciója a resignation.com nevű, Bill Clinton lemondására felszólító oldal létrehozása volt). A 2005-ben indult Huffington Post ennek ellenére egy politikai blognak indult, és innen nőtte ki magát az egyik legismertebb netes lappá, amelynek hátterében ma már az AOL áll. Az oldal bevétele napi 30 000 dollár.

2. Mashable

Alig pár hónappal a Huffington Post indulása után egy 19 éves aberdeeni fiú, Pete Cashmore létrehozta Mashable nevű blogját – és ez a közösségi médiával, technikai és szórakoztatóipari hírekkel foglalkozó oldal mára már körülbelül feleannyi reklámbevételt termel, mint a rutinos Arianna Huffington site-ja. A napi 15 000 dolláros bevételen felül Cashmore-t már minden olyan listán szerepeltették, ami jelentős embereket mutat be, nevezték a legmeghatározóbb Twitter-felhasználónak, és a CNN is felkérte vendégszerzőnek.

3. Engadget

Peter Rojas már 29 volt, amikor 2004-ben létrehozta a világ egyik legkedveltebb kütyüblogját, az Engadgetet, de mentségére elmondhatjuk, hogy előtte már dolgozott egy ideig újságíróként, és úgy mellesleg megalapította és két éven át irányította a szintén a legkedveltebb techblogok közé tartozó Gizmodót is. A váltás ilyen múlt után elég merésznek tűnhet, de nem volt ostobaság: az Engadget ma már napi 10 000 dollár reklámbevételt hoz. Más kérdés, hogy Rojas ezt már nem belsősként figyeli, mert 2008-ban innen is lelépett, hogy megalapítsa a GDGT-et. Sajnálni viszont emiatt sem kell, mert utóbbi oldalt épp februárban vette meg az AOL.

4. Perez Hilton

Persze nemcsak politikával és kütyükkel lehet bankot robbantani: bulvárvonalon is lehet tarolni, ha valaki jól csinálja. Mario Armando Lavandeira Jr., azaz Perez Hilton pedig jól csinálja – 26 évesen ugyan saját elmondása szerint azért kezdett blogolni, mert „az olyan egyszerűnek tűnt”, de alig néhány hónap múlva már az a hír járta, hogy Hollywood az ő oldalát gyűlöli a legjobban az interneten, és ez persze egyet jelentett az azonnali közönségsikerrel. Az oldal népszerűsége számban kifejezve: napi 3500 dollár reklámbevétel.

5. Gizmodo

Kell még mondanunk, hogy ki a legjobb példakép egy sikeréhes, és bevételekre is vágyó blogger számára? Igen, Peter Rojas még egyszer ott van a top 5-ben: első techblogja, a 2002-es alapítású Gizmodo is a legjobban fialó oldalak közé tartozik, és ez még akkor is igen szép teljesítmény, ha az eredményben van némi szerepe azoknak is, akik Rojas 2004-es távozása óta viszik a site-ot.

A hvg.hu hírei
Szenzációs hír érkezett a Fővárosi Állatkertből

Decemberben koalák érkeznek Budapestre. Szerdán az állatkert új lakóit, az óriásvidrákat mutatták be a közönségnek.

Elefánt taposta agyon az elefántmentőt

Az 56 éves állatorvos, az amerikai elefántmenhely alapítója a karámban tett rutinkörútján elesett, beütötte a fejét, és a menhelyen tartott két elefánt egyike minden támadó szándék nélkül rálépett a mellkasára, a férfi halálát okozva.

Másfél kilós pöfeteg termett Helesfán

Egy 27 centiméter átmérőjű és egy kisebb, kézilabda méretű gombát talált egy mezőgazdasági munkás Helesfán. Már tudják, mihez kezdenek az óriáspöfetegekkel – írja a bama.hu.

További hírek a -n »
A HVG csoport oldalai
Elérhetőségeink

Telefonszámunk:
+36 1 436 2244

Emailcímünk:
goldenblog@goldenblog.hu

Szerkesztőségeink címe:
1037 Budapest
Montevideo utca 14.